امروز
دوشنبه
آذر 1398
18
قمری:12 ربيع الثاني 1441

میلادی:9 دسامبر 2019
 
تاریخ : دوشنبه 14 دي 1394     |     کد : 15

انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گرشگری اسلامی سال 2018 در آیینه مطبوعات و رسانه های داخلی و خارجی انگلیسی زبان

از نخستین ساعات انتشار خبر انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گرشگری اسلامی در سال 2018 توسط سازمان همکاری اسلامی ( OIC ) که در خروجی سایت رسمی این سازمان قرار گرفت، خبرگزاریها و نشریات داخلی و بین المللی، به ویژه مطبوعات و سایت های معتبر کشورهای اسلامی به استقبال این خبررفته و آنرا به طور وسیع پوشش دادند .



از نخستین ساعات انتشار خبر انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گرشگری اسلامی در سال 2018 توسط سازمان همکاری اسلامی ( OIC ) که در خروجی سایت رسمی این سازمان قرار گرفت، خبرگزاریها و نشریات داخلی و بین المللی، به ویژه مطبوعات و سایت های معتبر کشورهای اسلامی به استقبال این خبررفته و آنرا به طور وسیع پوشش دادند .

در سوم دی ماه 1394، خبرگزاری OIC با اشاره به جزئیات اجلاس وزیران گردشگری بیش از 50 کشور عضو این سازمان، از قونیه، مدینه و تبریز به عنوان پایتخت های گردشگری اسلامی به ترتیب در سال های 2016، 2017و 2018 یاد کرد .

به دنبال خبر فوق که حاصل تلاشهای چند سال اخیر شهرداری تبریز، در راستای معرفی تبریز و زیبائیها و جاذبه های آن می باشد، خبرگزاری‌ها و نشریات معتبر داخلی و خارجی آن‌را با تیتر هایی همچون تبریز، پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018، تبریز ، شهر گردشگری OIC در سال 2018، و  تبریز شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 در قسمت خبرهای روز خود قرار دادند .

خبرگزاری های universe reportage ، online news planet ، morning news headlines ، news nation times ، xpress news wire ، online get news ، search news online ، news time 365 ، جملگی تیتر تبریز شهر گردشگری اسلامی در سال 2018 و تبریز، پایتخت گردشگری اسلامی 2018 را برای خبر مذکور انتخاب نمودند .

خبرگزاریهایی همچون financial tribute و کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی و عربستان، نگاه دوگانه ای به این انتخاب داشتند و بعضی از ان‌ها نیز، نام تبریز را در عنوان اصلی خبر قرار دادند .

با این حال، برخی از این خبرگزاری ها، به ویژه خبرگزاری‌های ابوظبی و دبی، تنها به آوردن نام تبریز در متن خبر اکتفا نمودند .

از میان نشریات و سایت های داخلی، ایرنا درسرویس بین الملل خود، کیهان بین الملل، ایران دیلی و مهر در سرویس بین الملل، با جزئیات کامل خبر فوق را انعکاس دادند .

آنچه از بررسی سطح انعکاس این خبر در رسانه های داخلی و بین المللی حاصل می شود، اهمیت این انتخاب و مسئولیتی است که به تبع آن بر دوش شهر تبریز گذارده شده است .

امید است که همدلی و همکاری نهادها و سازمان های ذیربط با شهرداری تبریز به عنوان متولی اصلی این مهم، به معرفی و شناساندن هر چه بهتر شهر تبریز به عنوان یکی از قطب های گردشگری ایران و جهان بیانجامد .

 

تهیه ، ترجمه و تنظیم: رضا عالش زاده

اداره کل روابط عمومی  و بین الملل شهرداری تبریز



اداره کل روابط عمومی